home > Nieuws > Werkzaamheden aan de singelring-oost in Roermond

Werkzaamheden aan de singelring-oost in Roermond .

Werkzaamheden aan de singelring-oost in Roermond .

04
04

De singelring-oost in Roermond werd 17 februari eenrichtingsverkeer. De verwachte chaos bleef uit. "Kwestie van goede voorbereiding door Buko Infrasupport”

De singelring-oost in Roermond werd 17 februari eenrichtingsverkeer. De verwachte chaos bleef uit. "kwestie van goede voorbereiding”

Jawel. De afslag vanaf de N280 naar de singelring-oost is nog niet afgesloten of een auto schiet de parallelweg langs de Wilhelminasingel op. Die moet openblijven, zodat personeel de hier gelegen kantoren kan bereiken. Vlakbij de kruising stopt het voertuig en gaat het raampje open. “Is het afgesloten? Nee, ik heb geen borden gezien, ik ben een vrouw, hè. Mag ik er toch niet even langs?”, glimlacht de bestuurster verleidelijk naar Jowan van der Cruijsen van Buko Infrasupport. De ‘baas’ van de mannen in de oranje hesjes die de komende maanden aan de reconstructie van de singels werken, blijkt niet gevoelig voor de vrouwelijke charmes. “Nee. Omkeren en terug rijden”, klinkt het onverbiddelijk. “Het staat duidelijk aangegeven.”

Verkeerslichten Roermond  Verkeer regelen   Werkzaamheden stoplichten  Kabels verkeersregelinstallatie

Helaas valt er - op een enkele auto na die zich klemrijdt op de parallelweg - weinig spannends te registreren. Een eindje verderop blijkt dat het verkeer nog even moet wennen aan de nieuwe situatie bij de stoplichten. Een paar meter voor de uitgeschakelde oude lichten, hebben de mannen van Buko infrasupport nieuwe verkeerslichten geplaatst. Maar mensen blijken gewoonte dieren. Knallen gewoon door rood en stoppen pas bij de ‘oude’ lichten. Hoewel vanaf de zijstraten toch af en toe een auto in de verkeerde richting de singel opglipt, blijft de verwachte verkeerschaos uit. Zelfs tijdens het spits stroomt het verkeer keurig door. “Kwestie van een goed verkeersplan maken”, meldt Van der Cruijsen met een brede glimlach. “We zijn vanaf oktober bezig om de boel in kaart te brengen. Kijken hoe het hier precies in elkaar zit. Waar je afzettingen neer zet. Hoe de stoplichten afgesteld moeten worden. Je moet altijd uitgaan van iemand die de situatie ter plekke niet kent. En niet alleen rekening houden met automobilisten, maar ook met voetgangers en fietsers. Dat zijn juist ongeleide projectielen.”  

Meer informatie over verkeersmaatregelen?

Voor meer informatie neemt u contact op met de collega's van BUKO Infrasupport op 010 5015400.